Хижа Попови ливади отпразнува….

Искам да изкажа голяма благодарност за отбелязването на рождения си ден на хижа „Попови ливади“ на 16-17-18-19 февруари (двоен рожден ден с приятел, роден на близка до моята дата).

Както винаги всичко в хижата беше както трябва, без забележки. Тържествената част беше предвидена за събота (17 февруари), но половината група пристигнахме още в петък вечерта в хижата и откарахме до 2 часа през нощта на масата в приказки, хапване и пийване.

В събота всеки потегли, накъдето го влечеше.
Скиорите отидоха към близкия Боздаг (Фалакро), където караха ски срещу 8 евро карта за лифта за деня (пешеходците плащат 3 евро за отиване и връщане).
Други се качиха на връх Ореляк 2099 м – първенецът на Среден Пирин, от който се откриват чудни гледки.

Трети (като мене) предпочетохме да стигнем с колите до планината Кушница (Пангео на гръцки) край град Кавала и Бяло море, където изкачихме връх Авго 1835 м (Яйце на български, старо име Пилафтепе). От върха се откриха гледки към първенеца Мати 1956 м (Око, него не остана време да изкачим), пирамидата на Атон, върховете на островите Тасос и Самотраки, Олимп, Източна Рила, Боздаг, Родопите…

Вечерта отбелязахме скромно рождения ден (само до 3 часа през нощта).
На другия ден скиорите отново отидоха на Боздаг, но този път към тях се присъединиха и пешеходци, които изкачиха първенеца връх Пророк Илия 2232 м. Други изкачиха връх Свещник 1975 м – втори по височина в Южен Пирин. Трети – връх Ореляк. Четвърти (сред които и аз) отидохме на карнавала в гръцкия град Ксанти, където се нагледахме на оригинални костюми, музика, танци, гироси, баклави и страхотни фойерверки! Прибрахме се в полунощ в хижа „Попови ливади“, където хижарят Митко Пирнарев ни беше оставил отключена стаята до хижата. Запалихме печката и за 15 минути се стоплихме. След това хапване, пийване, приказки,… до 5 часа и половина сутринта!

В понеделник изпекохме от месото, което беше останало от рождения ден и със страхотна зелева салата, направена от хижаря и жена му стана чуден обяд. Вечерта се прибрахме в София след 4 дни яли, пили и се веселили.

Връзка към избрани снимки от събитието

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене