Пожелавам на Топ Преса да има много повече читатели,и след това читателите да уважават труда на работещите в Топ Преса

Отдаден на изкуството! Художникът Георги Сингартийски пред Топ Преса: Водачите ни не трябва да гледат само да се облагоделестват, а да се грижат за тези, които ги избират!

Едно интервю на Цвети ДИМИТРОВА 
За мен е чест и удоволстивие да ви представя и покажа един талант който твори чудеса – художникът Георги Сингартийски. Той е от гоцеделчевското село Мосомище и твори в ателието си в Гоце Делчев. По мои наблюдения рисуването е дарба от всевишния.Личи,че вашите творения са създадени със силно желание,търпение и любов,чрез картините който виждам от сърце мога да кажа,че рисуването е любов за вас и със сигурност влагате чувства,търпение и много желание…и в този ред на мисли искам да ви попитам как започна всичко за вас в изкувството?
-Това е много стара идея,още от ученическите години,аз не съм започнал да рисувам преди 10 или 15 години,това ми е било може би най-исконната мечта,още от основното училище бях създал такова впечатление в съочениците ми,че съм много добър в тази свера.След завършване на осми клас,дори още в 7-ми клас исках да отида в художествена гимназия,но родителите ми не проявиха тогава разбиране,и трябваше да отида в Банско,където завърших дървообработване и вътрешна архитектура,имаше много неща който са свързани с приложната дейност в изкуства за обзавеждане на жилищни сгради и т.н.изучавали сме перпектива,стилознания и други.Когато завърших средно образование след казармата,бях решил,че ако следвам висше образование това ще е нещо свързано с изкуство или няма да следвам.И така отидах в София започнах работа в Кремиковци защото тогава заради жителства не даваха на друго място работа,и цяла година ходех на подготвителни курсове за кандидатстване в специалност изобразително изкуство където работехме само портрети от натура тъй като това беше единият от изпитите. Така след заършване на този период кадидатсвах приеха ме в Станке Димитров с изобразително изкуство,а след промените когато откриха задочно в висшите училища педагогика на изобразителното изкуство завърших в Софийския университет.Това е етапа на развитието ми.Рисувал съм през цялото време но през повечето години когато съм работил като учител, времето тогава ми е било много по-ангажирано с други дейности и до 2004г.в свободните периоди,лятни ваканций и др.подобни съм работил.Имам рисувани картини и много повече Икони и Иконостаси който мисля,че всички хора харесват.и от 2004г.спромените в образователната система,съкращавание по-часове на изобразително изкуство,аз и много други останахте както се казва „извън борда”и реших повече да не търся работа като учител,и се захванах конкретно с тази дейност с която се занимавам в момента.
От колко време рисувате и коя беше първата картина която нарисувахте?
-Официално от 2004г.се занимавам с тази дейност.Нямам спомен коя беше първата картина която нарисувах беше преди много години.спомням си някой от първите ми картини,когато съм започнал да рисувам с маслени бои . Можеш ли да разкажеш повече за техниките ти на рисуване? -Аз обичам различни техники,и графика обичам и живопис,повече рисувам живопис,защото хората са свикнали да приемат повечето неща в цвят,както и заобикалящата ни среда е цветна.Но и графиката е много силно изкуство,но по-малко хора го асимилират.
Колко време ви е необходимо за да нарисувате една картина?
-Относително е ,има картини който повече ми допадат и предизвикват повече желание,там емоцията е по-силна и стават сравнително по-бързо.Някой картини ги рисувам за няколко дни,други повече време има и такива който в основната техника се изчаква да изсъхнат от боите и след това се прължава,при маслените бои и времето е различно,но по-принцип когато нямам вътрешна потребност да рисувам ,като започна и виждам,че не вървят нещата спирам,защото се получава разминаване на някой неща.Така ,че вътрешната нагласа е много важна,обичам като рисувам да си пускам музика което ме откъсва от всякакви други проблеми,имало е случай когато рисуам и някой е наоколо дори не мога да го забележа,до такава степен отдавам вниманието си върху творбата,и сякаш се откъсвам от света…
Какво е мнението ти за картините по-поръчка тези рисувани без вдъхновение?
-При някой от тях малко по-трудно се получава ,там влизаш в някакви граници на клиента който ти поръча картината ,трябва да се съобразяваш с неговото виждане ,ако е по-компетентен знаеш,че нещата който правиш ще ги възприеме ,иначе трябва едва ли не да свалиш нивото за да се хареса това което правиш.
Вярно ли е,че самотата е много важна за вдъхновението..кой са твойте любими художници който те вдъхновяват?
-Не виждам самотата да е стимул за рисуване,едно е самота друго е свобода,да не си ангажиран,защото самотата може да депресира човека,когато е свободен и нещо го стимулира предизвиква в него някаква асоциация,това е голям стимул да започне да оползотворява времето си,преди да покаже нещо.Изкуството по-прицип има една задача да дава някакви послания на хората, с всяка картина художника когато прави нещо смислено дава на хората нещо от това което трябва да се прави или да не се прави в живота.В много от случайте може да се спазват не с човешки фигури,а с фигури на животни и да се каже нещо което искаш да кажеш.Мога да ви дам един пример с тази картина на черният изправен кон ,аз съм си я озаглавил „Водачът” този кон който води цялото стадо диви коне ,той разознава напред къде има паша или опасност,хищници или бедствия.Това е едно послание към водачите в днешно време каква трябва да бъде тяхната роля като застанат на някаква функция,че трябва да гледат да се облагодетелстват,а да се грижат за тези който ги избират.
Виждам,че имате много картини на коне..нещо характеризират ли тези коне за вас?
-Конете ми са една от любимите теми,нямам любими картини,но имам любими теми който ме стимулират да рисувам.Това са конете ,пейзажите,и портретите.Портретите влизаш в душевността на този който рисуваш.
Пикасо е казал”добрият творец копира ,а гениалният краде”имате ли места,обекти и творци от които обичате да крадете идеи и теми?
-Както в всяка една област,така и в изкуството ,има теми който се преповтарят,понякога като видиш картина от друг художник,ти идва стимул идея и ти да го нарисуваш като вложиш нещо странично от себе си.Така като споменахте на Пикасо му казали да прерисува своя картина ,а той отвърнал,че няма нищо по-скучно от това да копираш себе си.Случвало ми се е два ,три пъти да направя копие на някоя картина ,като копираш друг художник ти научаваш от него някой техники и похвати който той е използвал и те обогатяват.
Може ли да ни кажеш как варират цените на картините ?
-Някой портрети ми варират около 250лв.Спрямо това което влагам цената им трябва да бъде доста по-висока поне в евро толкова.
Благодарим,че отделихте от ценното си време да дадете интервю.Моля за вашето послание към читателите на Топ Преса.
-Пожелавам на Топ Преса да има много повече читатели,и след това читателите да уважават труда на работещите в Топ Преса,и да знаят,че те работят съзнателно и отговорно и проверяват това което пишат.Не спекорират,пожелавам много здраве и успехи на всички ваши читатели.

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене