Срам за Всевишния! Монаси от Рилския манастир отричат църковно чудо!
Контра и реконтра-позиции по случващото се свръхестествено явление в Белочерковския манастир
НАШИЯТ КРЪСТ
„Маловерецо, защо се усъмни?“ Думите на Христос са вечно актуални. Както преди 2000 години, така и сега, най-дефицитната „стока“ е вярата. И този дефицит ни пречи да станем част от Чудото. В чудесното, свръхестествено мироточене от мощите на 13 прославени светии, случващо се в Белочерковския манастир в Родопите, се усъмниха доста българи.
Сред тях и монаси от Рилската света обител. В специално изявление те подлагат на съмнение автентичността на частицата от мощите на св. Иоан Рилски, съхранявана в обителта на Бяла черква, тъй като частици от нетленното тяло на светеца са давани на храмове и манастири само по разпореждане на Св. Синод и винаги са били придружавани с писмено удостоверение… И така, братството на Рилския манастир призовава вярващите да не се поддават на манипулации, а да подхождат с разум към въпросите на вярата.
В канонадата на съмнението се включи и един сайт, известен и като „Двери на икуменизма“, който навсякъде провижда дългата ръка на „старостилната ерес“. И се опитва да внуши на читателите си да не вярват на очите, ушите и сетивата си, и че всъщност там – в родопската Петропавловска обител – няма никакво мироточене, всичко е сън. Всичко е илюзия и лъжа, щом не го е потвърдил „непогрешимият“ римски Папа.
Но нека видим и другата гледна точка – на архимандрит Иоан /Филипов/, игумен на Петропавловския манастир. Още в началото на ноември той съобщава: „Вчера отново замироточиха мощите на св. прав. Симеон Богоприемец. Тази сутрин пък забелязах, че и при костта на св. ап. Петър също има много миро… Днес ни беше на гости о. йеросхимонах Димитрий от Германския манастир…известен със своите беседи и публикации и с твърдата си (и трезва, също много важно!) позиция против икуменизма… Удивителното обаче беше, че за няма и час до идването му костта от светите мощи на вмчк Димитрий Солунски, която е при нас, също замироточи. Ако трябва да съм искрен, не съм си и помислял, че светецът ще ни благослови по този начин. Сега, без да желая да осъждам икуменистите (нека Бог им даде покаяние!), за тези, които още не се досещат, ще подскажа, че борбата за чистотата на Православието (пак да уточня: против икуменизма, модернизма, новостилието и пр. отстъпления) е Богу угодна, благословена и спасителна.“
Нека проверим и обвинението на „Двери на икуменизма“ – дали наистина отец Иоан не е еретик – старостилец?! Да, архим. Иоан Филипов служи по стария календар, но с благословението на Пловдивския митрополит Николай в действащ манастир на Българската православна църква. Като него се служи и в доста други храмове на БПЦ. Да обвиниш някого в „старостилна ерес“ в този случай, означава да обвиниш директно БПЦ в лицето на митр. Николай и Патриарх Неофит и други митрополити, че благославят ерес.Нека правим категоричната разлика между служещи по стария стил в лоното на каноничната БПЦ и разколниците – старостилци от т.нар. Българска православна старостилна църква на Фотий. Много ви молим, дами и господа икуменисти – по-кротко размахвайте старостилското си плашило!
Но темата за календара няма нищо общо със случая! Мнозина, които служат по новия календар, свидетелстват за това чудо. Другите, които лукаво го отричат, просто обичат повече от Бога римския папа /по-вероятно – сребърниците му/. Тук е разделението и въпросът не е календарен! А повдигнатото съмнение-обвинение от рилските братя за необходимостта от писмен документ за частицата от мощите на св. Иван Рилски е лесно оборимо. Просто практиката за издаване на тези „удостоверения“ е съвсем нова и не покрива 1000-годишния период след успението на Рилския светец до наши дни.
Да се запитаме накрая – а защо Бог благоволи, чрез своите светии да ни покаже това велико чудо? Какво иска да ни каже Господ? Не е ли това едно поощрение, свръхестествено потвърждение за правилността на позицията, която зае Светият ни Синод, дистанцирайки се от Критския събор и неговите решения?
Какво още иска да ни внуши Бог чрез това чудо в Белочерковската света обител? Че е време Синодът да отмени незаконно въведения през 1968 година в църковното ни богослужение нов, папистки календар?
Be the first to leave a review.