Без категория

Има таен план за разпалване на етнически конфликти в град Гоце Делчев!

Градът

Крайни ислямисти самѝ посягат на джамията „Караджъ паша“ с цел да разбунтуват мирното мюсюлманско население! Обикалят вилаета и агитират!

На определени мюсюлмански кръгове явно имхареса да се чувстват“жертви“ и да всяват напрежение сред мирнотомюсюлманско населениеи започнаха сами да произвеждат провокации.Този път отново мишенана провокациите е джамията „Караджъ Паша“, която миналата седмица стана жертвана пореднинабези съсрисунки на  свастикии надписи, поругаващирелигиятаислям. Отизключително достоверниизточницивестник„Градът“ седобра доинформацията, че точнозад това поругаване стоятгрупа политизирани мюсюлмани от региона, коятоагитират имюфтийството,и обикновенитехора набунт. Работим усилено повъпроса даразкриемименатана провокаторите иот еднатастрана, иот другата,защото ниеот вестник„Градът“приемаме версията на районното мюфтийство, чепредишните набези надджамията, като побиването на кръст и българскотознаме са от християнскинационалистически настроенигрупи и също катотях осъждаме това. Сегаобаче сме сигурни, че по-следната провокация нее от националисти, амиобратното – от крайнонастроени мюсюлманина които им се е харесалаидеята за всяване и разпалване на етническо напрежение на териториятана град Гоце Делчев.На път ли е джамията„Караджъ Паша“ да сепревърне в буре с барут?

Старата джамия в гр. ГоцеДелчев стана обект на новопит за провокация в отношенията между християни имюсюлмани в региона. Тезидни неизвестни графоманиса изрисувани с червена бояили спрей християнски кръстове, свастики и изписалиняколко изречения – „Амин”и „Христос Воскресе”. Районното мюфтийство реагира запореден път с публикуванена позиция на сайта на Главно мюфтийство.„Мюсюлманите от ГоцеДелчев с горчивина установяват  поредното поругаванена Крадажа паша джамия,която е и част от историческото богатство на България.В последните месеци светинята на няколко пъти ставаобект на оскверняване ипогазване. За съжаление дотози момент злосторницитевсе още не са установени.Докато протича разследването на органите на реда,повеждани от чувството забезнаказаност и недосегаемост, морално пропадналите продължават своите опасни деяния.Надяваме се установяването на извършителите дастане час по-скоро и да бъдат предадени на прокуратурата. Обезпокоени сме от нарастващата духовна криза,която не пощадява религиозните ценности и застрашавамирното и съвместно съжителство” – пише в позициятана мюсюлманската общностна http://grandmufti.bgИзглежда графоманскатапровокация е съвпаднала спосещение на гости от Турция. В страница на турскиезик във Фейсбук са публикувани снимки, текстът къмкоито пояснява, че това сачленове на Федерация напомашките дружества в Турция. Те са посетили старатаджамия около 17 август т.гСред тях бил и правнук на„известния помашки владетел Ахмед ага Тъмрашлията”. Не е публикувана ин-формация кои са останалитечленове на „делегацията”, почия покана и с каква цел сагостували, с кого са се срещнали.През 2014 г. в старата джамия в Гоце Делчев действително имаше още две провокации, които някои гражданивъзприемат като патриотични прояви – поставяне надвуметров кръст на върхана минарето и окачване набългарския трикольор. Тезисамодейни националистични прояви са в отговорна апетитите на Районномюфтийство към старатаджамия, която е археологически обект, под закрилатана закона. В същото времефигурира в списъка на имоти, за които Главно мюфтийство води дела да им бъдатвъзстановени. Нещо повече,във въпросната страницавъв Фейсбук е публикуванпроект за възстановяванена джамията, не като културно-исторически паметник, акато действаща със съвсемразличен облик.Джамията в гр. Гоце Делчев е като буре с барут, чий-то фитил е готов да пламнепри всяка нова предизборнакампания. Тя служи за мотивиране избирателите наДПС с обещанието да я превърнат в действаща. Постигането на тази цел ще бъденещо като знак за надмощиена мюсюлманската общностнад християнската в гр. ГоцеДелчев, в който мюсюлманите са под 1000 жители.Нито една партия не смеофициално да се обяви противтези намерения на Районно мюфтийство и ДПС, коитодействат единно по въпросза имотите, завладени в периода на Османското владичество. Закони за опазванена културното наследствосякаш не съществуват. Отговорното за паметницитена културата ведомство сее ограничило по поставянето на една малка табела, чеджамията е археологическиобект и толкоз.Както по времето на тоталитаризма, така и през 25-тегодини демократичен преходотношението на местната ицентрална власт към обектае едно и също – като щрауссъс забита в пясъка глава ивисоко вирнато дупе. Властимащите години наред сеправят, че джамията сякашне съществува, както и претенциите към нея. Разчитасе проблемът да бъде решеннякак от само себе си. Сякашсе чака природните стихиида я изличат, а заедно с неяи проблемът със собствеността и разпореждането наимота.Упорито се премълчавати кой знае къде укриват резултатите от едни археологически разкопки в първитедемократични времена, кои-то показаха наличие на останки от християнски храмна това място. По този поводпретенции би могла да предяви и Неврокопска митрополия. Забравя се също така,че историята на гр. Неврокопне започва от нахлуванетона османлиите по тези земи.Известна е и практиката наосманлиите да превръщат вджамии заварените християнски храмове.Всички политици, без изключение, се страхуват да сеизправят пред избирателитемюсюлмани и да им кажат,че старата джамия е и следва да остане археологически обект. Страхуват се, чеподобна теза ще ги лиши отблаговолението и гласоветена избирателите, изповядва-щи исляма.Причината се корени втова, че политиците не четат история, нито закони, астатистики и проучвания насоциологически агенции. Затях избирателите са едницифри в тяхна подкрепа,респективно в банковата имсметка при спечелването наполитически дивиденти.Казусът „старата джамия вГоце Делчев” е лесно разрешим, ако се следва законът.Т.е. да се постъпи така, кактонякога Саладин е постъпилсъс Светите земи, след катое победил кръстоносците –отворил е вратите на Йерусалим и за християни, и замюсюлмани. Защото обратното би означавало войнабез край.След като има доказателства, че старата джамия вГоце Делчев е издигнатавърху руините на християнски храм, редно е да сеинвестира в още разкопки –за християнските следи, и вреставрация – на оцелялотоот мюсюлманския храм. Накрая обектът да бъде уреден и отворен за достъп отвсички като туристическиобект.Проектът на Районномюфтийство за възстановяване на джамията би заличила стойността й катокултурно наследство. Тукидва риторичния въпросзащо римляните не дострояват Колизеума, евреите –Стената на плача, гърците– Акропола, а египтяните ненасосват счупения нос наСфинкса?

Вестник „Градът“

Започнете да пишете и натиснете Enter за търсене